Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars

Argentina 1 - 0 Nigeria
Det enda jag egentligen vill säga om den här matchen är; jag förstår fortfarande inte grejen med Messi? Vad är det alla tycker är så fantastiskt med honom? Visst, han gör en del fina saker. Men det är inget som utmärker honom, flera andra gör samma bra saker. Sen verkar det som att alla allmänt dyrkar allt han gör, oavsett vad det är. O juste, jag grundar inte vad jag tycker på bara den här matchen.

England 1 - 1 USA
Damn, England hade förtjänat en vinst. Gerrards mål i början var alldeles fantastiskt och framspelet med. England hade matchen. Sen gjorde Green ett misstag, och jag tänker inte hata honom för det. För alla gör fan misstag, bara synd att det var ganska avgörande för matchen.


Finaste Steven Gerrard efter hans mål, och sedan efter matchen.

Tyskland 4 - 0 Australien
Jag kan inte säga att Tyskland var dåliga, för det var de inte och brukar inte heller vara. Australien hade inte en chans, tyckte nästan lite synd om de. Mitt problem med Tyskland är att jag allmänt ogillar Tysk fotboll och tyska fotbollsspelare. Deras spelstil känns som en jävla arbetsplats på nåt sätt. Eller som att de är några robotar som är inställda att spela på ett sätt.

Holland 2 - 0 Danmark
I första halvlek såg det fan ut som Danmark skulle kunna vinna. De hade övertaget. Sen kom andra halvlek och det jävla självmålet. En dansk spelare försökte sparka bort bollen, men den studsade på Daniel Agger och hamnade i danskt mål. Nästa mål var av Dirk Kuyt, vilket är rätt bra iofs. Han sprang fram och tog returen jävligt snyggt. Holland hade alltså övertaget i andra halvlek och förtjänade vinsten. Annars måste jag säga att jag tycker Daniel Agger var alldeles fantastisk. Han krigade som fan, och många kom knappt förbi honom.

Spanien 0 - 1 Schweiz
Även kallat vm's största skräll. Hur gick det här till egentligen? Spanien hade matchen. De hade anfall på anfall, men det blev aldrig mål. På något sätt verkade de tveka när de kom nära mål, och då blev allt en sekund försent. Så helt plötsligt får Schweiz ett anfall och sån jävla tur. Spaniens backlinje blir en stor röra typ och Schweiz gör ett mål. Dålig start för Spanien i VM men jag hoppas och tror på att de vinner resten av matcherna i gruppspelet. Sen hoppas jag även på att Fernando Torres kan spela från start snart. Han kom in i slutet av matchen och hade en del fina målchanser men hann aldrig få särskilt många chanser innan matchen var slut.


Målet och sedan Fernando Torres efter matchen.

Grekland 2 - 1 Nigeria
Okej, jag såg knappt matchen. Men jag tycker det var sjukt kul att Grekland vann. Och sen även att Kyrgiakos var med i startelvan. Grekland var bra och förtjänade vinsten, sen blir det extra kul att de fick göra sitt första mål i VM någonsin, och med det även sin första vunna match i VM.


Grekland.

Frankrike 0 - 2 Mexiko
Jävligt nice match. Mexiko hade övertaget och trots att det stod 0-0 rätt länge var det ändå sjukt kul att titta på. De hade riktigt fint spel. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Förutom att jag tycker att Frankrike borde låtit Henry spela, för jag tycker att deras spel förändras en del och blir mycket bättre då oftast.


(Jag har inte sett på alla VM matcher av den förklaringen att jag tyvärr har ett liv utanför fotbollen. Och ja, jag gillar när fotbollsspelare tar av sig sin tröja men jag gillar även fotboll i sig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0