Everybody in love, go on put your hands up

Av vad jag läste och såg i början av säsongen var Liverpool och Chelsea tippade som vinnare i Premier League 09/10. Det ena laget stämde mycket bra, för Chelsea vann titeln med förra årets vinnare Manchester United en poäng efter sig. Jag själv är mycket nöjd med Chelseas vinst. De har spelat bra denna säsong, spelarna har varit otroliga och sen gillar jag helt enkelt Chelsea. Jag har mina lag i Premier League. Favoriten är självklart alltid Liverpool men sen har vi andra lag som jag ändå tycker är bra. Och där hittar vi Tottenham & Chelsea. För att gå tillbaka till Chelseas vinst så gillar jag det även pga Liverpool. De som vunnit den engelska ligan flest gånger är Liverpool & Manchester United, båda har vunnit den 18 ggr. Hade United vunnit ligan detta år hade de varit det lag som vunnit ligan flest gånger och det vill vi inte. Liverpool ska vara i toppen även om toppen är delad med ett annat lag.

Sen till det som faktiskt rör mina favoriter, Liverpool. Ja, vi slutade som sjua trots att de flesta trodde vi skulle vinna denna säsong. Förra säsongen slutade vi som tvåa med 4 poäng mindre än Manchester United. Vi har stora skulder och kommer inte komma till Champions League. Ja, det suger men vad kan vi göra åt det nu när ligan är över? Det vi kan göra är att sätta upp en plan som kan göra skulderna lite lättare. Annars är det bara att ta nya tag nästa säsong. Varje säsong kan inte gå otroligt bra. Vi är mänskliga. Vissa matcher kommer vi förlora och denna säsong förlorade vi fler än vanligt men vi har ändå kämpat. För vi ger aldrig upp. Så nej, jag tänker inte skämmas för att Liverpool slutade som sjua. Vi har haft våra motgångar denna säsong men vi har ändå kämpat på bra. Och jag tänker inte skämmas för att jag hejar på ett lag som inte slutar kämpa. Det är mer av det motsatta, jag är stolt över mitt lag.

Jag hoppas dock att det nästa säsong går bättre. Inte för att placeringen är det viktiga utan för att det skulle hjälpa Liverpool. Jag ger inte upp på mitt lag, jag vet vad vi går för och vi kan fixa det här. Det är vad jag har att säga om denna säsong av Premier League. Saknar redan PL och ser framemot nästa säsong! <3


YOU'LL NEVER WALK ALONE

 

hej på er som vill håna mig pga liverpool med, jag tycker inte ni har något att håna mig för. För det som jag redan skrivit i inlägget är vad jag har att säga om Liverpool denna säsong. De är ett fantastiskt lag och jag är inte ett dugg besviken. Pusss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0