Vad är det som du alltid går och väntar på? Vad är det som ska hända om ett tag? Man kan inte vara mer än kär. Allting som vi drömt är redan här.

I torsdags åkte Danmark ur vm efter en förlust mot Japan. Personligen tycker jag det är rätt sorgligt. Men jag får väl glädjas åt att det går bra för mitt älskade Spanien!

I första halvlek spelade Spanien otroligt bra. Det var i första halvlek med som deras 2 mål blev till. David Villa gjorde det första och Andres Iniesta det andra. Min personliga favorit var absolut Villa's mål. Torres var efter bollen, men precis när han ska skjuta den kommer Chiles målvakt och skjuter bort den. Bollen hamnar istället hos Villa som på cirka 40 meters avstånd skjuter in bollen lite lätt i mål. Det var iaf sjukt fantastiskt (: I andra halvlek gjorde Chile sitt mål, så resultatet var 2-1 till Spanien. Detta resultat höll i sig resten av matchen. Annars i andra halvlek hände inte så mycket. Inget utav lagen försökte direkt med något eftersom just då var de båda vidare.

2-1 resultatet till Spanien gör så att Spanien är vinnarna av gruppen och kommer därmed möta Portugal i åttondelsfinal. Vilket ska bli fett kul och se, men jag tror själv att Spanien slår Portugal. För Spanien är helt enkelt ett bättre lag, tycker iaf jag (:





Torres vart typ skadad pojke efter en från Chile knuffat till honom. Jag såg inte riktigt vad som hände så är fortfarande lite smått förvirrad över detta. Men han från Chile fick rött kort iaf^^ Nu är det bara och se om Torres kommer spela mot Portugal. Jag hoppas verkligen det, han får inte dra på sig nån skada nu igen. För även om han kanske inte har varit sitt bästa de två senaste matcherna, pga att han just kommit tillbaka från en skada, så behövs han ändå för Spanien. Det kan ni nog ändå inte säga emot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0