Dreams only last for a night

Det må ha varit en ganska så dålig dag idag men man får inte glömma att det är en månad sedan en av de bästa dagarna i mitt liv. ♥

5 oktober 2009;
Dagen var ju ganska bäst till att börja med. Sprang runt i London och shoppade tsm med Joshi och våra pappor! Men det är inte dagens höjdpunkt. Den kom senare. Vid klockan 6 på kvällen så kom vi till Camden och ställde oss i kön utanför Electric Ballroom. Det var redan massa människor där men vi satsade inte på att komma längst fram så. De flesta människor som gick förbi såg ut som fake fans, men det var sjukt kul att stå där och prata om alla på svenska. Vi pratade rakt ut högt och tydligt om de bakom oss och framför oss. Speciellt de 4 killarna som stod några människor framför oss. 2 av dem var sjukt snygga. BT & GT ♥

Vi körde även en liten lek som gick ut på att man skulle säga den person som verkligen inte skulle vara på spelningen, och personen skulle vara känd och levande. Ozzy Osbourne, Harry Judd och Kanye West var bara några av namnen som nämndes. Men det roligaste var att den andra personen som Bellah sa var Snoz i The Blackout.

Vi blir insläppta runt 7 och ena förbandet har redan börjat spela men vi tar det lugnt och går för att köpa varsin All Time Low tshirt (det är den som är det vita jag håller i på en bild). Vi vänder oss om och börjar gå från merch stället för att titta på Friday Night Boys. Och vem är inte den första vi ser? Jo, Snoz i The Blackout. Bellah fullständigt dör och börjar hyperventilera då The Blackout är ett av hennes favoritband. Vi går iaf fram och tar kort med han. Efter det ser vi bara fler och fler från The Blackout. Tillslut så hade vi träffat hela The Blackout. De var supertrevliga som vanligt och jag dog lite själv, ehe. Jag tycker om dem en del. Vilken jävla tur att dem var och titta på spelningen alltså!

Friday Night Boys är rätt bra faktiskt, även fast vi inte såg så mycket. Men det gjorde inte mig något då de må vara bra, men jag är lite rädd för deras sångare, haha. Fast det bästa var att Alex från ATL kom in och sjöng med dem. Då dog jag verkligen tusen gånger om och började hyperventilera samtidigt som jag grät en del. Det var faktiskt precis efter jag tagit kort med Snoz så direkt efter kortet sprang jag bara ifrån han typ, haha, snäll tjej (:
The Audition var det andra förbandet men jag var inte särskilt intresserad utan väntade mest på att ATL skulle komma. Fast The Audition är bra och jag har smålyssnat lite på dem innan. Men de gjorde en cover på Hot n' Cold o den va asbra!

All Time Low. Speechless. De var bäst, och som sagt så kan inga ord beskriva det. Den första låten var Lost in Stereo var första låten och jag kände total jävla lycka i hela kroppen. Allting var precis som det skulle, de snackade mer än de spelade och jack&alex var störda i huvet ♥ "Thank you all for coming to my sweet 16th" "Nobody wants to see your man boobs...except for me!" Det var alldeles för många underbara citat för att skriva alla här. Så ska vi gå till det dåliga? Under Remembering Sunday som är den lugnaste låten och en av mina favoriter så kände jag blodsmak i munnen. Och självklart så rann det blod som fan från min näsa några sekund senare. Jag sprang mot toaletterna medans jag försökte hålla om min näsa så gott som möjligt. Hoppas inte någon fick blod på skorna! Som tur var så såg Bellah att jag sprang iväg så hon sprang efter och hjälpte till. Torkade bort blodet från min mobil och så. Vi var bara borta cirka en låt eller så men när vi kom tillbaka så var konserten nästintill slut. Damned If I Do You (Damned If I Don't) var en av de sista låtarna, och den påminner mig om så jävla mkt. Så jag dog en del igen.

Efter konserten så gick vi först ut och köpte en hamburgare och en cola. Vi såg BT & GT igen, och BT hade på sig en vit tshirt så man såg tydligt att han hade mkt vältränade armar alltså. Det var fint, haha! Vi stack sedan bakom lokalen och Jack&Alex kom ut för att signera. Jag gjorde high five med Jack och fick min skiva signerad. De där killarna är helt jävla underbara alltså. Synd som fan att inte Rian kom ut bara :/ Efter de gått in igen så kom våra pappor dit och mötte upp med oss. Eftersom iaf min pappa är seg i huvudet så tog det han typ 2 år att säga att de hade sett en bil på framsidan. Men när vi sedan kommer till framsidan så åker All Time Low iväg i bilen, fast Jack ser oss och gör Peace tecknet så jag gjorde det tillbaka. Fast en möjligtvis dampigare version.

Efter världens längsta text om kvällen så kan jag sammanfatta det som att det var världsbäst!
Förutom att Zack inte var med :(












Kommentarer
Postat av: bells (:

alltså. jag hittar inte ord.

2009-11-06 @ 20:16:26
URL: http://lostinstereo.blogg.se/
Postat av: bells (:

nu måste jag dock hitta ord. okej. here we go.



1: är det normalt att jag började hyperventilera när jag läste "och vem är inte den första vi ser? Jo, Snoz i The Blackout"? jag dog liksom igen. jag bara "ohmygodOHMYGODohmyfuckingGOD!!" sen insåg jag att det hade hänt för en månad sen. shame.

2: du glömde delen när jag började gråta för att jag träffat the blackout. (Y)

3: sean är så fin. snoz är så underbar. gavin är så rolig. matt är such a poser. rhys är få söt. james är så underlig. I HEART THEM.

4: the audition var sjukt bra! dock var jag mest fokuserad på sean hela tiden, haha. jag är fail! :'] men deras cover på hot'n'cold var grym. måste fan leta upp den!

5: FRIDAY NIGHT BOYS <3<3 (speciellt sångaren)

6: eller inte.



sen kan jag inte sammanfatta atl med ord. det går inte. OMÖJLIGT.

2009-11-06 @ 20:21:07
URL: http://http://lostinstereo.blogg.se
Postat av: bells (:

(bra att min länk fuckade upp sig på förra kommentaren. haha!)



okej. all time low var det bästa, mest underbara men aningen korta jag varit med om i hela mitt liv. (seriöst. de har fler låtar. come on boys!)



jag saknade zack där, dock var inhopparen ryan med helt underbar!

"i want to thank alex and jack and rian fo.."

"shut up, no one cares about you"

"Seriously? thanks for letting me come with you"

"ah, atl makes peoples dreams come true"

"yeah, we're too nice"



"OHMYGOD THERE'S A DEAD GIRL IN OUR CROWD!"

<3



jag saknar det för varje dag som går. mer och mer. jag vill snurra tillbaka klockan, vända tillbaka tiden. KOM IGEN. let's make it work. jag vill stå inne på electric ballroom igen. helst nu!



jag saknar allt. bt&gt, ryan-the-last-fm-green, gavins jävla kommentarer &seans blyghet. i miss everything so much! jag saknar att göra high-five med jack, hata svenska brudar &kommentera fake fans. jag saknar att leta efter jack, alex, rian, zack-lookalikes. jag saknar mason&trace-lookisarna. (seriöst, det var creepy. är de shapeshifters eller vad?!)



jag vill helt enkelt tillbaka till den bästa dagen i mitt liv.

and you know what?

i'm so glad i shared this with you.

<3

2009-11-06 @ 20:26:45
URL: http://lostinstereo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0