loving you is cherry pie

För mig var det här VMs bästa match hittills! Så jävla spännande, och det vart så sjukt många känslor iaf för mig. 1-0 till Kamerun efter 10 minuter. Felpass av en dansk back. Så jävla dåligt. Tyvärr blev inte det danska försvaret så himla mycket bättre. Det blev fler felpassningar och Kamerun fick några riktiga mål chanser. Fast i de flesta var det Kamerun själva som fuckade upp chansen till slut, de blev väl för besatta vid att göra mål. I Danmarks försvar tyckte jag faktiskt att det var Daniel Agger som gjorde bäst ifrån sig. Han verkade i just denna match läsa spelet lite bättre än de andra och gjorde inte flera felpassningar. Och det var typ felpassningarna som gjorde att det gick dåligt för Danmark för det mesta. Det och att spelet gick för sakta ibland. Trots detta gjorde iaf Danmark 2 mål. Bendtner och Rommedahl. Och missuppfatta mig inte, de förtjänade verkligen dessa mål. Danmark spelade verkligen bra, det var bara försvaret som ibland var lite halvbra bara. Men vafan, allt kan inte vara perfekt! Annars tycker jag nog själv att Rommedahl var Danmarks bästa spelare i den här matchen. Han gjorde så att spelet fördes framåt bra, och gjorde även så Danmarks anfall blev lite snabbare.

Väldigt fin match. Danmark förtjänade verkligen att vinna. De kämpade så jävla mycket genom hela matchen. Kamerun krigade som fan i början av första halvlek men de verkade bli trötta rätt snabbt. Speciellt efter Danmarks första mål. Jag själv har ett jävla glädjerus i hela kroppen nu efter matchen. Mitt hopp om att Danmark kan gå vidare blir bara större och större. Jag hoppas som fan på en vinst mot Japan på torsdag. Bara synd att jag inte kan se den pga sommarjobb. Annars måste jag säga, att jag upptäckt att jag tycker om Danmark mer än jag trodde. Jag har hela tiden trott att största anledningen till att jag tittar på deras matcher är Daniel Agger men det är fan inte så. Jag gillar verkligen Danmark och inte bara för den här matchen. Utan överhuvudtaget liksom, trots att jag låter jävligt dum just nu haha <3


Allmänt söt bild när en sån där unge som följer med spelarna ut (vad heter det nu igen?) sätter på Eto'os kaptensbindel^^


Kameruns första och enda mål.


Rommedahl efter hans mål! (:


Danmarks startelva <3
Och jag erkänner, denna bild är mest med för att jag ville ha med en bild på Daniel Agger^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0