You make the rules up as you go, so I've gotta make some of my own.

Berätta om en bok som...

...fick dig att skratta
Alla jäkla Georgia Nicolson böcker <3

...fick dig att gråta
Where Rainbows End - Cecelia Ahern
Seriöst, jag grät på typ varje jävla sida.

Harry Potter and the deathly hallows - J.K. Rowling
Finns inga ord.

...gjorde dig riktig arg
Are these my basoomas I see before me? - Louise Rennison
För att huvudpersonen var trög i huvudet ibland. O för den int sluta som ja ville, haha.

...fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades
Harry Potter, Confessions of a shopaholic och Gerrard; My autobiography!

...handlar om en historisk tid du tycker om
Pride and Prejudice - Jane Austen (okej, den tiden var cp. men den var intressant.)
Adolf Hitler - Bengt Liljegren (den tiden är oxå intressant)

...du ångrar att du läste ut
Harry Potter and the deathly hallows
Jag hade ångest efter jag läst ut den. Jag grät och hulkade i typ en timme.
SISTA JÄVLA HARRY POTTER BOKEN!
Slutet på världens bästa serie.

...finns i dina tankar trots att det var länge sen du läste ut den
Where Rainbows End - Cecelia Ahern (den tål att nämnas flera ggr)

...har väntat i bokhyllan riktigt länge
Tusen strålande solar - Khaled Hosseini
Alldeles för länge tyvärr, men många säger att den är sjukt bra så måste läsa den snart.

...du inte förstår att så många tycker om
Breaking Dawn - Stephenie Meyer
Hela jävla boken är cp! O jag har redan skrivit om den här på bloggen så..

...du tycker alla borde läsa
Where Rainbows End - Cecelia Ahern
Jag har redan tjatat om den massa. Säger det int allt?

About a boy - Nick Hornby
Riktigt bra bok, som får en att tänka till massa. Samtidigt så är den sjukt rolig. Och hemsk.

Gerrard; My Autobiography - Steven Gerrard
Han är fantastisk.

Hur kär får man bli - Katarina Von Bredow
Syskonkärlek - Katarina Von Bredow
Hennes böcker är bääääst!

This Charming Man - Marian Keyes
Okej, jag har inte läst ut den än. Men den är sjukt bra så xD
Man kan int lägga ifrån sig den alls :D

Twilight - Stephenie Meyer (och resten förutom Breaking Dawn, den suger.)
Boken äger filmen så jääävla hårt!

Marked - PC and Kristin Cast
Den var väl seg de första sidorna men sen kan man int sluta läsa :D

Stormbreaker - Anthony Horowitz (Resten av Alex Rider böckerna med för den delen)
De här böckerna är sjukt jäkla bra! Först läste jag bara Stormbreaker för Alex Pettyfer var på framsidan o han är ju sjukt snygg. Men jag fastnade som fan och är helt kär i hela serien. Definitivt en av mina favoritserier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0