"Fridge full of blood? Check. What else? Torture chamber? Coffin room?"

Jag vet att flera som läser min blogg inte har läst hela Twilight serien så jag tänker inte berätta något som händer men jag kan fortfarande säga vad jag tkr. Eller hur?

I alla fall, idag läste jag alltså ut Breaking Dawn äntligen, den fjärde och sista boken i Twilight serien. Jag skulle ha kunnat läst ut den för flera månader sen men jag har dragit ut på den för jag inte vill att serien ska ta slut. Nu när jag läst boken så förstår jag inte varför jag drog ut på den. Enligt mig så är det den sämsta boken i Twilight serien. Ingenting som hände kom som en överraskning för mig vilket gjorde den lite tråkig ibland för jag tycker inte om att kunna lista ut innan vad som ska hända i en bok. Det är även värt att lägga till att den för mig kändes otroligt utdragen. Slutet var troligen det mest patetiska, utdragna&förutsägbara i hela boken och det lämnade mig även med massa frågor. Det kändes som att alla karaktärer hade förlorat sin personlighet mer eller mindre i den här boken.

Så nu har jag sagt allt det negativa om boken. Men även fast den var en besvikelse så är den fortfarande en Twilight bok och i vissa delar av boken så grep den tag i mig (dock inte som de andra böckerna som grep tag i mig hela boken). Jag uppmanar i alla fall ingen till att inte läsa den. Samtidigt som flera tycker om den och andra inte tycker om den så kommer folk alltid att tycka olika så du får själv skapa dig en egen uppfattning. Jag tycker även att ifall du har börjat läsa de här böckerna så ska du avsluta också.

Det roliga är att ingen av mina vänner kommer hålla med mig, haha. Förutom Bellah vill säga ;D Ingen behöver iaf döma mig eller något, bara för att jag är ett Twilight fan så betyder inte det att jag inte kan tycka negativ om något som rör Twilight. Jag vet mycket väl att väldigt många är av den uppfattningen att man inte kan vara ett fan om man har en negativ tanke om saken i fråga. Själv så tycker jag det är otroligt 'instängt' att tänka så, men det är ju bara min åsikt.

Kommentarer
Postat av: bells (:

åhhhhh jag vet. jag håller med dig om allt, den är verkligen inte lika bra som de andra böckerna. den är liksom.. känns så fejkad på ett sätt. och ja, alla karaktärerna känns verkligen mindre äkta och deras personlighet har liksom försvunnit lite. visst är den bra ibland, men de andra böckerna har nästan fått mig att sluta andas hela tiden, men den här var helt annorlunda. och slutet var överdrivet och förutsägbart och jag gillar det verkligen inte. det finns såklart vissa bra saker, men de dåliga är mycket fler.



så är det bara. och bara för att jag tycker så får jag höra "inget äkta fan" "inte läst så länge" nehej. juste. så typ, början av 2007 är inte länge? alltså åh vad jag ogillar sånt där.

jag älskar twilight sjukt mycket, men jag kan bli störd på vissa saker, mest i den sista boken.



och som du vet maxie, så tänker jag lite när jag läser böckerna och vet att vissa karaktärer är idioter fast hela världen verkar älska dem. men sånt är livet. jag får iaf ha mina favoriter för mig själv då, haha. :)



förresten! en i nv här, hon min kompis, tycker samma som du och jag gör om edward. nu är vi tre mot världen. fan vad härligt, haha!



jag säger precis som sean sa. och jag tänker inte citera, men du vet vad jag menar.

<3

2009-04-09 @ 10:52:59
URL: http://brandnewgame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0